nyhetsrum

Publicerad: februari 16, 2022

Virtusa listad som exempelleverantör i två kategorier av Gartner® Hype Cycle™ för forskning och utveckling inom biovetenskap

Företaget erkänt bland åtta leverantörer i två kategorier av 2021-rapporten

SOUTHBOROUGH, Mass. – (16 februari 2022) – Virtusa tillkännagav idag att det har identifierats som en provleverantör inom två områden av Gartner Hype Cycle for Life Science Research and Development, 2021. Med rapporten som fokuserar på hälsovård och biovetenskap digital transformation och innovation, Virtusa nämndes i kategorierna Trial Simulation och RWD-Based Trials. [1]

Försökssimulering är avgörande inom biovetenskap eftersom den digitala tekniken mognar och blir genomträngande inom kliniska utvecklingsorganisationer, måste kliniska och IT-ledare gå från operativa analyser till prediktiva analyser och simuleringsmetoder för att bättre planera, optimera och genomföra kliniska prövningar. Virtusas syntetiska datagenerator används för att generera kohorter och träna prediktiva modeller för sjukdomsprogression eller riskstratifiering.

Real World Data (RWD) - försök spelar en nyckelroll för att optimera försöksaktiviteter, med applikationer som ger förbättringar av patientrekrytering och -retention, protokolloptimering, försöks genomförbarhet och säkerhetssignaldetektering. När RWD blir mer lättillgänglig, utnyttjar life science-företag och leverantörer det för att få insikter om patientsäkerhet, undersöka komorbiditeter och studera läkemedelsinteraktioner.

Virtusa gör det möjligt för kunder att använda olika RWD-källor – elektroniska journaler, apoteksdata på försäljningsställen och data om betalarens anspråk – som har visat sig vara extremt användbara för klinisk utveckling av RWD-analyslösningar.

När life science-företag fortsätter att bygga ut digitala möjligheter kräver det ständigt föränderliga tekniklandskapet en noggrann omkalibrering. Denna hypecykel utforskar innovativ teknologi som är relevant för produktutvecklingsprogram inom biovetenskaplig forskning och utveckling inom läkemedels-, bioteknik-, medicintekniska produkter, diagnostik, forskningsinstitutioner och kontraktsforskningssektorer.

"En av Virtusas huvudfokus är att hjälpa life science-företag att bygga ut sin digitala kapacitet och underlätta strategiskt, taktiskt och operativt beslutsfattande för kunder genom att bygga ett ekosystem för att omvandla rådata till handlingsbara insikter med datastyrning, visualisering, datautforskande analys, och modernisering av dataplattformar”, säger Anthony Lange, Senior Vice President, hälsovård och biovetenskap vid Virtusa. Vi har byggt vLife™, vår egen marknad för hälsovård och biovetenskap och en mångsidig uppsättning lösningar för att möta olika utmaningar som är unika för branschen. "Att nämnas av Gartner som en exempelleverantör i två kategorier förstärker ytterligare våra lösningars värderingar för våra kunder."

[1] Gartner, "Hype Cycle for Life Science Research and Development, 2021" Av analytiker: Jeff Smith, Michael Shanler; 19 juli 2021.

Gartners ansvarsfriskrivning:

Gartner stöder inte någon leverantör, produkt eller tjänst som avbildas i våra forskningspublikationer och rekommenderar inte teknikanvändare att endast välja de leverantörer med högsta betyg eller annan beteckning. Gartners forskningspublikationer består av åsikter från Gartners forskningsorganisation och ska inte tolkas som faktapåståenden. Gartner frånsäger sig alla garantier, uttryckta eller underförstådda, med avseende på denna forskning, inklusive alla garantier om säljbarhet eller lämplighet för ett visst ändamål.

GARTNER och HYPE CYCLE är varumärken och servicemärken som tillhör Gartner, Inc. och/eller dess dotterbolag och används häri med tillstånd. Alla rättigheter förbehållna.

Om Virtusa

Virtusa Corporation är en global leverantör av tjänster och lösningar inom digital affärsstrategi, digital teknik och IT som hjälper kunder att förändra, omvälva och skapa nytt värde genom innovationsteknik. Virtusa betjänar Global 2000-företag inom bankvärlden, finanstjänster, försäkringar, hälso- och sjukvård, kommunikation, media, underhållning, resor, tillverkning och teknik.

Virtusa hjälper kunderna att utvidga sin verksamhet med innovativa produkter och tjänster som skapar driftsmässig effektivitet genom digital arbetskraft, framtidssäkra drift- och IT-plattformar samt rationalisering och modernisering av infrastrukturen för IT-applikationer. Detta uppnås med hjälp av ett unikt tillvägagångssätt där djupgående kontextuell expertis och starka och flexibla team blandas med mätbart bättre teknik i helhetslösningar som driver verksamheten framåt i en oöverträffad hastighet som möjliggörs genom en kultur som förespråkar samverkande disruption.

Virtusa är ett registrerat varumärke som tillhör Virtusa Corporation.  Alla andra företags- och varumärkesnamn kan vara varumärken eller servicemärken som tillhör respektive innehavare.

Mediakontakt:

Matt Berry